דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין בקרב זוגות שהתחתנו בגיל צעיר 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 3399 פעמים ]

כולנו מכירים זוגות כאלו: כאלו שהתאהבו זה בזו בתיכון, התחתנו ונמצאים יחד מאז. אהבות ראשונות שהתמסדו לנישואין.

אין ספק שישנם יתרונות לנישואים מוקדמים. התמיכה של בן או בת הזוג בפיתוח הקריירה, הבגרות הנפשית המהירה, האחריות הנלמדת. אך למרות זאת, לא מעט זוגות שהתחתנו בגיל מוקדם, מתגרשים. מדוע? כדי לענות על שאלה זו, התייעצנו עם עו"ד גירושין:

תחושה של נעורים מבוזבזים - עורך דין גירושין מספר, כי אחרי הצבא, צעירים רבים מבלים בנעימים, מטפחים חיי חברה עשירים ותוססים, יוצאים עם בני/בנות המין השני ומתנסים בחוויות שונות. לכל ההתנסויות האלו תפקיד חשוב בעיצוב אופיים והשקפת עולמם.

 אך נישואים בגיל מוקדם, עלולים להטיל על צעירים מחויבות גדולה מידי. במקום לקרוע את העיר בלילה, הם נאלצים להיות צמודים לעולל קטן ולענות על כל גחמה שלו. כן, המחויבות שבתחזוק נישואין ובגידול ילדים, עלולה להיות כבדה מידי לצעירים אלו, שיודעים היטב, שבזמן זה יכלו לבלות בנעימים וללא דאגות.

לימודים אבודים - בלא מעט מקרים, נישואים מוקדמים והרחבת המשפחה באים על חשבון לימודים במכללה/באוניברסיטה. ברור, שעם 45 שעות לימודים בשבוע, תתקשו לכלכל את משפחתכם, שלא לדבר על להקדיש לה תשומת לב. אך לימודים גבוהים פותחים בפני צעירים אפשרויות מקצועיות. בנוסף, הם מספקים להם שפע של הזדמנות להכיר חברים חדשים, ליהנות מחיי קמפוס תוססים ועוד. כל תחושת ההחמצה הזו אינה מועילה לחיי הנישואים. בנוסף, אנשים רבים נאלצים להתפשר על משרות סתמיות ובשכר נמוך, מכיוון שאין להם תואר מבית ספר גבוה.

שעמום בין הסדינים - אנשים רבים שהתחתנו בגיל מוקדם, התנסו רק עם הבעל או האישה ומרגישים שיש להם חסכים. הם סקרנים לדעת איך החיים ייראו עם מישהו אחר. אין ספק, כי רומנים מהצד הם אחת הסיבות העיקריות לפנייה אל עורך דין גירושין.

קשיים כלכליים - חבר'ה צעירים בדרך כלל לא צריכים לממן את עצמם והם גרים בבית ההורים. אך כאשר מדובר בזוג נשוי, המגורים הצמודים להורים עלולים להוביל במהירות אל עורך דין גירושים. אחרי הכל, אין הרבה אנשים שישמחו לגור עם חמותם, במיוחד כאשר מדובר בטיפוס שתלטני. זוג צעיר צריך לעמוד במחירי השכירות המטורפים, לשלם ארנונה ולעמוד באלף ואחד קשיים כלכליים.

אימהות בשלב מוקדם מידי
- נשים שמתחתנות בגיל מוקדם מידי נאלצות לעמוד במתח רב, בשל חוסר יכולתן להיכנס להריון. גם ההיריון עצמו מלווה בלחצים רבים, שמשפיעים על הבריאות הנפשית, הפיזית וגם על הזוגיות והנישואין. יתכן שבגיל מאוחר יותר, הן היו באות ממקום בשל יותר, מנוסה ונינוח יותר.

בנוסף, ילדים קטנים עלולים להפריע לאם צעירה להתפתח בקריירה, מכיוון שאינה יכולה להקדיש למשרה את אותן שעות, שרווקה בגילה מקדישה.

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.

עו"ד גירושים יעקב בלס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב